Werkwijze
Direct na een overlijden moeten er een aantal belangrijke beslissingen genomen worden. Hoewel niet elk overlijden onverwacht komt, kan het zijn dat nabestaanden direct na het overlijden van een dierbare overmand zijn door verdriet.
Juist op dat moment is het een hele zorg minder om te weten dat de uitvaartverzorger van Alphega, zeker in de eerste uren, u bijstaat en adviseert in de soms lastige keuzes die gemaakt moeten worden en vervolgens uw wensen ook gaat realiseren.
Alphega beschikt over een eigen drukkerij voor het rouwdrukwerk, daardoor is het mogelijk om snel rouwkaarten te ontwerpen, te drukken en te verzenden. Een grote collectie van uitvaartkisten, welke tevens in de uitvaartshowroom (vooraf) te bezichtigen zijn, staan op voorraad en kunnen vrijwel direct geleverd worden. Ook heeft Alphega de beschikking over meerdere eigen rouwauto's, in diverse kleuren, voor het vervoer van de overledene. Alle benodigde materialen voor het realiseren van een thuisopbaring, zoals koelingen, rouwschermen, opbaardeksels, kleden, kaarsen- en bloemenstandaards zijn ruimschoots voorradig.
Eén aanspreekpunt
De uitvaartverzorger die na de melding van overlijden het eerste gesprek met de nabestaanden heeft, zal dezelfde uitvaartverzorger zijn die op de dag van de uitvaart de begeleiding verzorgt. Ook de gehele periode tussen het overlijden en de dag van de uitvaart zal al het contact gaan via deze uitvaartverzorger. Zo hoeven nabestaanden niet iedere dag tegen een "nieuwe" andere uitvaartverzorger de wensen kenbaar te maken en ontstaat er vertrouwensrelatie tussen de nabestaanden en de uitvaartverzorger.